Monday, June 1, 2009 @ 2:03 AM  1 stares
Kem Study Biology 29 may- 31 may 2009



ok meh kita bagi kesimpulan je lah

ceramah ok~!.. penceramah xde la boring tahap cipan..
ade lagu photosynthesis

every plant can do this.. fundamental process and we can call it.. Photosynthesis

ada gak yg cikgu tunjuk mitosis meiosis ape bende tu ngan campuran citer pokemon, digimon, power rangers, dragon ball,

pastu ade video org duk buat pembedahan mcm duk buat rumah.. ngan gergaji ngan bende2 yg menakutkan tu lah

lagi cikg ajar "occer" pastu mcm mana nk define.. pastu walau apa pon jgn lupa nilai..

bende2 camtu.. syok wei~~


pastu mse duk dlm group... aku kenal ngan budak MRSM PDRM.. samiha?.. mcm tu la nama dia.. syok wei.. haha kitorang ckp gila2.. xde la gila sgt.. it turns out that dier ae kwn mrsm aku.. mrsm diorang xde asrama tapi banglo sebijik2... satu rumah 7 orang kot? 4 bilik? ade dapur skali..

aku khadijah ngan sam tu xmo bagi ngantuk ckp pasal bende semua org leh ckp pasal budak laki.. aku naik menyampah gak tapi tu je universal topik yg masuk ngan semua org.. aku pon kacau2 diorg tu tanya pasal bf ..

(gambar ni xde kena mengena ngan citer yg akan menyusul.. saje2 gatal tgn nk letak..)

mse makan pagi tu kwn2 aku sumer nk pegi cafe aku pon join le.. pastu diorang suruh aku beli lagi sebungkus nasik (sbb nasik lemak perlis 50sen je.. kecik mcm kuman ) aku pon pegi la beli.. biasa la kat tempat jual tu ade org len gak kan?.. tibe2 ade sorang ni ckp
"hmm... nk beli air ape ek?..nk beli air sama ngan kale baju ah...mak cik! air bandung satu!"

aku pon ckp dlm hati "ish .. geli la laki pakai baju pink!"

tgk tgk haram dier x pakai pon baju pink.. aku tgk keliling.. aku sorang je yg pink kat ctu.. aku pon buat bodo jek...xde mood la nk hepi bende camni..mojojojoe jonas dah cukup dah.. hehe

yg klaka nye... lepas tu kwn budak tu pon datang.. pastu marah kwn dier tu
" WEI! NAPE BELI AIR BANDUNG?..kata nk beli air teh"

dier pon jwb "hah?.. memang tadi nk beli pon tapi mcm mne ntah leh beli air bandung"

hahah yg tu agak syok le~ pastu kitorang pon masuk balik dewan... dlm dewan tu aku nampak srang budak ni.. budak skolah lame aku rupanya.. dier dpt 2nd intake... aku pon sembang la ngan dier..

aku xbleh blah ah ngan spek putih dier tu.. (wei ape yg aku ckp nie?)..
ahh aku lupa nk bagitau .. tibe2 lak tuka topik... makmal skrang ni dah pakai spek putih... aku punye la duk cari mane satu dier .. tgk tgk dier pakai spek putih! xleh caye aku.. aku pon pikir "patut le mata dier twinkle2 little star .. dier pakai contact lens kot?"


mse duk sembang tu aku tanye la kwn aku tu " makmal tu mse fom3 dier pakai contacts ker?" kwn pon jwb" ntah lorh.. dulu fom1 dier pakai spek bingkai itam pastu dier x pakai dah.. pastu ni dier pakai balik wana putih.. nk tunjuk macho la kot"

oh untuk pengetahuan semua .. budak skola lame aku xtau yg aku minat kat makmal.. aku balik tu aku mesej ngan kwn aku ros ..

aku ckp "makmal pakai spek putih dah skrang ni. xleh tahan!.ngan spek putih tu boleh dier buat poyo!"..

dier ckp dier leh bayang mcm mane muka dier.. memang makmal tu asl poyo pon!...


makmal makmal makmal... tgk tgk dier x perasan pon aku ade.. tapi sure la lagi 2org budak laki tu nampak aku kat ctu.. cume diorang wat bodo.. tegur x ..tgk mata aku pon x... tapi memang la.. aku pon x ckp ngan diorang takkan tibe nk sembang mcm rapat gile kot?

ok drpd kem ni aku tau dier kelas 402 la kalo dier duk skola aku.. tapi kat skola dier name kelas dier ABC.. pikir2 la sendiri... dier amik 9 subjek.. dier pakai spek putih..dier JPA (pengawas asrama)... lagi ape lagi ek?.. tu je la kot?...

dah dah... ape lagi ek (Selain drpd makmal) ??
ah mrsm len sumer hantar 40 orang.. mrsm aku hanta 4 org jek!
.. mrsm contoh! haha
takpe la.. sbb 4 org je yg datang membuatkan kem ni syok untuk aku
kalo la lily ngan org2 yg aku xske join skaki memang x syok ahh

aku pon satu buat perangai kat mrsm nie.. org len pakai tudung kosong .. aku pakai tudung batu (tudung yg ade manik2 tu)...meh nk tayang muka sekali sekala...

nie la yg aku pakai mse hari 1st skali tu... yg baju air bandung tu x sempat lak aku amik gambar... hari last tu plak aku pakai baju maktab...tu yg aku pakai tudung skola tu..(gambar 1st)

ahhh satu lagi yg syok!..hari last kem.. ni kes aku nk try buat jahat .. kan handphone ade bluetooth.. bile detect2 tu dpt la cikgu nye laptop nye bluetooth.. aku pon ckp la kat kwn ak "eh kita try hanta ape2 kat laptop cikgu nak?.. mesti dier naik kat lcd" kwn aku pon.. "ah..jom!"... mula2 aku takut.. dah load separuh aku pon tutup... kali ke 2 tu kwn aku buat.. tapi xde pape pon... huhu kecewa gak.. tapi mse nk hanta tu kitaorg buat bising.. semua untuk ilangkan ngantuk.. (aku ngan kwn aku try hanta lagu doraemon.. nasib baik gak x dpt.. dah la penceramah tu cikgu mrsm aku)

cikgu tu pon ntah pape.. kene banding idung kite ngan idung kwn la.. kena lukis muka la.. kena define pen la.. tapi semua tu berkesan gile.. skarang ni aku pon tau dah nk buat camne

x dapat 2A pon A1 jadi lah!
i love bio.. bio love me!
A for all ..all for A

aku blaja satu term yg penting.. mandom... yg membawa maksud pasif-tidur-dan lain lain
lagi ape lagi ek?... tu je .. tu la kem bio yg syok~.. aku nk sgt gambar makmal tapi x dpt sbb aku bwk phone.. kalo camera takpe agi.. boleh ambik terang2.. ni handphone.. student mne leh bwk masuk handphone.. tapi org len pon bawak gak.. cuma dlm dewan tu je.. ade cikgu..


b'ckp pasal phone.. aku bekenan gile kat handphone anycall haptic..

dulu aku x ske tau sbb celeb (mcm dbsk ngan snsd) duk promote sgt handphone tu..
aku siap ckp lagi .. "handphone tu mesti kodi... "

skali aku tgk tanpa tau tu handphone yg di-promote sgt tu (dlm hana yori dango korea)
aku ckp "wehh .. mcm ni la tepon aku nk!"...
skali aku search kluar haptic anycall..
malangnye dier jual kat sk je (south korea)..

tapi kat m'sia pon ade gak jenama samsung ngan LG.. yg LG tu aku dah lame tgk (2 bulan lepas agi ..).. aku bagitau mak ngan ayah aku yg aku bekenan kat LG tu tapi diorang ckp
"LG.. bateri gong mek oi!.. nk gak ke? .. baik guna n70 tu elok jek!"..


xde la mak ayah aku ckp mcm tu tapi lebih kurang la.. ayat diorg lembut agi..
lagi satu mne diorg nak igt model phone aku tu ape..
yg diorag punya pon tau stakat jenama jek.. sony erricson yg slide ngan pda yg agak ngok-ngek

k-lah takat ni je dulu.. next time aku tulis pasal lagu yg aku catch up mase cuti ni... semua syok2.. (bagi aku la).. lagu remix.. lagu remake.. macam macam ada... matteyo~

Labels: , , ,