Thursday, January 27, 2011 @ 11:29 PM  4 stares
pernah dgr tak lagu malique dan najwa - senyum??

hey, cantik luar cantik dalam, cantik dengar sini
kalo senyum, cantik senyum, mesti cantik lagi
senyum sikit nk tgk ada tak lesung pipit
kalo x ada pon aku masih mau cubit

kacak luar kacak dalam, kacak dgr sini
kalo sy senyum, awk mesti snyum skali
kalo kta senyum, semua org berjangkit
bila semua org senyum, dunia tiada penyakit

senyum!..tak perlu kata apa-apa

haha percaya atau tidak.. bende ni REAL!
senyum akan menyelesaikan semua masalah!
PERCAYALAH!

proven by me!!

on the first day i was a girl who cannot stand being scold
i cannot handle being scold at.. no even a little.. i'll break down and cry!.. seriously
i was scolded by my chemistry teacher until i cried for a week! non stop!! believe it!!!

Now i'm a girl who knows just what to do when she get scold...
SENYUM!!!

here's the story :

i'm the kind of girl who's always the last to get to class but never get caught..


one day.. i wasnt so lucky..
seperti biasa.. org terakhir masuk kelas = aku!!..
masuk2 drpd pintu blakang tu .. tgk2 cikgu dah ade kat depan.. adoooii.. satu kelas pusing!...

ade yg muka diorg berkata "padan muka"
konfem ada yg kata dlm hati "akhirnya kena tangkap gak dia ni!!! "

biase la kan.. sebab hari2 sampai lewat..
org len sampai lewat kena rotan.. aku ni dah otai bab2 lewat ke sekolah ni.. so pandai la aku melepaskan diri!!..muahahaha


tapi nk wat camne.. hari tu dah lewat.. cikgu tu pulak on time.. aku lagi la masuk pintu blakang! bayangkan!!!! anyway nk watpe.. terus la aku ke hadapan kelas...


sebelum sampai ke meja guru tu ...

gilap mata sket bagi berkilat... buat muka innocent sket dan senyum lebaaar + lesung pipit... mata bukak luas2.. haha


nina : (seyumm + muka innocent) "cikgguuu... tadi sy memang dah siap awal dah.. tapi masa nk amik tu hanger terputus.. baju terus kedut sbb dia kain licin tuu cikgu.. pastu sy kena iron satu set balik..minta maaf cikgu"

cikgu : (pon buat muka marah yg comel) "kamu ni macam2... tu warden tahu tak kamu datang lewat ni?"

nina:(senyum selebar yg boleh) ..."heeeeeee ^____^....nope... heeee^________^"

cikgu tu pon tersenyum
cikgu : "haa.. nasib baik tak tau .. kalo tak kena rotan dah kamu nii"

aku pon meneruskan senyuman!
nina : "heeeeeeeeee"

cikgu : "haaa..len kali jgn lewat dah...dah gi duduk lah... "

nina: (still senyum)"terima kasih cikgu... minta maaf cikgu"
(lalu menghulur kan tangan ...nk salam)

masa nak salam tu nampak laa wajah2 budak kelas... eye rolling semuanya..sebab cikgu tu selalunya marah2 non stop bila org wat hal ngan dier.. tapi trip aku je cikgu tu lepas... senyum2 plak tuu...




dlm hati konfem budak kelas aku kata
"terlepas lagi"
"buat2 baik la tu"
"mentang2 la muka dia cam baik"

haha..so my classmates hate me...ada aku kesah??...yg penting aku dah lepas ngan cikgu!! muahahaha



berkali-kali peristiwa sebegini rupa terjadi kepadaku..
(cehh...try wat ayat novel konon )
tapi SENYUMANKU telah membantu aku memboloskan diri
eh
Bolos??
BOLOS SAJA DIDING ITOOO!!!


haha teringat lak!...

the moral of the story is..


JUST SMILE!
wei xiao de!!
Warrate yo!!
SENYUM..
xperlu kata apa2..

Labels: