Thursday, February 17, 2011 @ 6:22 PM  0 stares
yoyoyo wasup2.. i am bored~!
so i decided to update my blog about a silly memory from the past

what i'm i talking about??..
well i'm a silly girl in and out.. i look silly and i act silly.. unfortunately not on purpose!..
so i've been looked down a couple of times.. to cover up those silly things i make silly excuses.. normal right?..
the not-so-normal thing is : the people who look down on me actually listen (as in follow) t0 my silly excuses ! ....
hahaha unbelievable!


where should i start?...hmm.. dlm bm la ye tuan2 dan puan2 hantu yg membaca blog ini..


okeh.. mse fom 4.. struggle nk cepat..kalut kalut kalut...





aku tanpa berfikir pakai anak tudung baru pakai bedak..accident lorr

pastu ade sorang budak ni ckp.. "eh nina! org pkai bedak dulu baru pakai anak tudung"

pastu sorang lagi pon back up " ntah.. hang ni apa la ninaaa.. org pakai bdak dulu"

bygkan perasaan aku .. ikut suka hati aku la nk wat pa! x perlu procedur2 ..resultnya sama.. lagi pn aku pakai bdak putih tepung tu je (ala gi skola je kan?) bkan compact berlapis-lapis mcm lu!

aku pon cover dgn penuh confident "ni pakai anak tudung dulu.. nanti bedak tu lekat..baru nampak putih.. kalo pakai anak tudung kemudian bedak tu tersapu bwh anak tudung.. kalo pakai tudung terus baru pakai bedak lagi mujarab.. kan kita tudung putih org x cam pnya!" hahaha goreng saja

dorg pon ckp "hahaha..ye la...pandai2 je ang ni"

pada suatu hari yg lain : aku terlihat bdak yg back up tu dah pakai tudung siap dah... pastu duk dpn cermin... lalu memakai bedak!

Hahahahahaha... sakit perut aku gelak sorang2... hahahahahhahaha


next!

mase fom 4 .. aku pakai ubat jerawat oxy di kawasan berjerawat ( dlm asrama la)..
pastu ade sorang ni ckp...

eh nina... org pakai bdak sejuk mlm2 laaaa... pgi2 org x pakaiii la bdak sejuk.. ni pesyen apa niii!??!



aku pn ckp.. ni bkan bdak sejuk la.. oxy.. bedak sejuk pon ok apa! dia kering kan jerawat! (fakta yg betul) pagi2 muka kita lagi berminyak (fakta) so lagi elok la pakai bedak sejuk pagi2 pon sbb dia bleh kurang kan risiko jerawat (x sure la.. aku hentam je..mcm btol je)

budak tu pon ckp "ooooo" dgn hati yg berkata " ye laa tuu"

tahun depan tu.. muka aku jadi ok sket.. xtau la ada kena mengena ke x..
tapi budak tu start pagai bedak sejuk pagi2...tak lama kemudian satu bilik dorg start pakai...

hahahahahahhaha heran laa aku!!! .... hahahahahaha



mse fom 4 aku beli perfume.. echanture (camne ntah eja)... first2 beli tu best la jgak bau nya

roomate aku pon berkata... "eh nina.. perfume tu bau mcm hospital laa"


sorang lagi pon ckp " a'ah... bau mcm farmasi ubat camtu..."

aku pn cover malu n ckp " wangi apa.. mcm potpuri yg sweet2 "


huhu sedih laaaaaa kan... lalu membeli perfume lain pada minggu hadapan yg lebih mahal...

pada suatu hari.. salah sorang bdak tadi pon mintak.. eh nina ang x pakai dah ar perfume tu??
aku pn ckp la " tak.. kan bau dia cam ubat"
pastu dia pon ckp " eh mana ada.. best laa" *spray *spray
pastu sorang lagi pon datang... wei wangi laa.. bak cni sket.. aku ske la bau dier..mcm potpuri

pening......... aku pening i tell you! hahaha

lagii
mse fom 5
kelas aku slalu pas-pas makanan.. semua pon makan tanpa bertanya asal usul
bila sampai kat aku .. aku tanya... sapa pnya ni???... kalo pompuan aku ngap sampai habis.. kalo laki aku x amik terus!


pada suatu hari ade bdak sebelah aku tanya
"nape nina x amik coklat ni??.. aku amik untuk ko eh??"

aku jwb " aku mmg x amik kalo laki yg bagi.. ang amik la"

dia pon ckp " alah makan je la... rezeki jgn ditolak.. "

aku pon jwb dgn niat bergurau " saje la xnak amik.. takot kena jampi.. biasela bdak cun" hahahahah

lama selepas peristiwa itu................budak depan aku pass coklat (laki bgi memang laki tu ska bgi coklat kat satu kelas.. jenis yg sama plak tuuu)....aku just geleng n dia paham... pastu dia pass kat bdak sebelah aku... bdak sebelah aku x amik... si DEPAN hairan dgn si Sebelah

depan: nape x amik coklat tu?

sebelah : xnak ah aku.. laki yg bagi...

depan pn ckp ... ni pon jadi mcm nina.. tkot kena jampi... la tuu.. adooi xpe aku mkn untk korang yek!

sebelah pon cover... xde la.. saje je aku xnak!..

aku gelak mcm org gilaaaaaaaaaaa hahahahahhahaa


bnyk lagi peristiwa sperti di atas..
diorg semua lagi pandai tapi hakikatnya..... lu pikir la sendiriii!! hahahahaha
hahaha bukan x pandai tapi pengaruh rakan sebaya!... adohaiii....so jgn mudah terpengaruh walaupun bdak tu nampak confident/ baik!.. konfem terkejut ah kalo org2 diatas jumpa benda ni! hahahahaha

Labels: